DoporučujemeZaložit web nebo e-shop
aktualizováno: 23.01.2016 06:04:12 

OPRAVUJEME TURBODMYCHADLA a SERVOŘÍZENÍ

Historie turbodmychadel
Nabízime náhradní díly PRO TURBODMYCHADLA .GARRETT, KKK, MITSUBISHI, HOLSET, IHI,Při objednavce zadejte čislo turbodmychadla,a nebo typ a výkon vozidla,rok výroby. Tubodmychadla opravujeme v Dolní Lutyni.POUŽIVAME NOVÉ NAHRADNÍ DÍLY

Historie vývoje turbodmýchadel

Představujeme Vám historii turbodmýchadel, která ukazuje jejich vývoj od začátku 20. století dodnes.

Historie turbodmýchadel je téměř tak stará jako historie spalovacího motoru. Již na přelomu 19. a 20. století Gottlieb Daimler a Rudolf Diesel dělali výzkum zvětšení výkonu motoru a zmenšení spotřeby paliva motorů tím, že kompresovali vzduch.

První turbodmýchadlo, které bylo poháněno výfukovými plyny z motoru, sestrojil dr. Alfred J. Buchi v letech 1909 - 1912. O tři roky později navrhl prototyp dieselového motoru na impulsní přeplňování, ale jeho nápad v té době neuspěl.

Třicátá léta minulého století byly poznačené rozvojem přeplňování ve velkých motorech: lodních, lokomotivách a průmyslových motorech. Doba vojny přinesla rýchlý rozvoj leteckých techologií plynových turbin, čeho výsledkem byl vznik nových materiálů a konstrukcí umožňujících vývoj turbodmýchadel v dieselových motorech.

Cummins, Scania a Volvo začínají v roce 1954 díky Kurtu Beirerovi, který jako první spracoval kompaktní model turbodmýchadla, výrobu nákladních automobilů, které byly vybaveny plnícím turbodmýchadlem. Za zmínku stojí obsazení pole position v indianopolise automobily, které Cummis v roce 1952 vybavil přeplňovacím motorem.

 

Palivová krize sedmdesátých let jako i stále přísnější emisní normy spalin způsobily značný vzrůst popularity přeplňovacích motorů v nákladních automobilech. Jednak jejich ještě slabý výkon a nízká úspornost způsobily, že se neuchytily v osobních automobilech.

Opravdový přelom nastoupil v osmdesátých letech, kdy se na trhu objevil Mercedes ze série 300 a Volkswagen Golf, které byly vybaveny dieselovým přeplňovacím motorem.

To byl moment, kdy takové řešení zvítězilo v osobních automobilech a zůstalo tam dodnes. Velmi vysoký výkon, malé množství točících se elemntů, s čím se váže nízka setrvačnost systému, revoluční řešení VNT (měnící se geometrie turbínových lopatek) způsobily, že turbormýchadla jsou obecně ve všech nákladních automobilech a zrevolucionalizovali pohled na dieselové motory. Dnes se díky turbinám dosahuje neprovděpodobný výkon motorů, omezila se emisie škodlivých látek do atmosféry, ale také došlo k omezení spotřeby paliva.

Nabízime náhradní díly PRO TURBODMYCHADLA .GARRETT, KKK, MITSUBISHI, HOLSET, IHI,Při objednavce zadejte čislo turbodmychadla,a nebo typ a výkon vozidla,rok výroby. Tubodmychadla opravujeme v Dolní Lutyni.POUŽIVAME NOVÉ NAHRADNÍ DÍLY